Meer kwaliteit
voor iedereen

Een win-win-win situatie voor klanten, medewerkers en de werkgever.

Onze visie en missie

WHY: wij geloven bevlogen medewerkers de sleutel tot succes zijn.

HOW: mensen en organisaties aanmoedigen hun volle potentieel aan te wenden door continu verbeteren en krachtig leiderschap op basis van het lean gedachtengoed met als resultaat: meer werkplezier en betere bedrijfsresultaten.

WHAT: praktisch advies, training en coaching op het gebied van lean, leiderschap en samenwerking.

Wij adviseren, coachen en geven trainingen

In alle lagen van de organisatie.

In onze aanpak gaan gaan wij uit van de lean filosofie. “Resultaten bereiken door anders te denken en te doen” is ons motto.

Quality for All werkt samen met
een aantal professionals

Esther Schuurmans

Esther is oprichtster van Q4All.

Ik ben Esther Schuurmans. Ik geloof dat bevlogen medewerkers de sleutel tot succes zijn en dat iedereen een fantastische werkplek verdient. Ik geloof ook dat het de verantwoordelijkheid van iedere medewerker is elke dag met verbeteren bezig te zijn en ideeën om te zetten in resultaten. Ik geloof in de kracht van plezier op de werkvloer.

Ik heb al sinds mijn studietijd grote affiniteit met bedrijfsprocessen, kwaliteit en werkplezier. Na mijn studie bedrijfseconomie ben ik als adviseur aan de slag gegaan op het gebied van kwaliteitsmanagement en veiligheid. Sinds 1997 ben ik zelfstandig ondernemer en begeleid ik organisaties in diverse branches bij het behalen van certificeringen, het onderhouden van managementsystemen en continue verbetering. Ruim 15 jaar geleden ben ik geïnspireerd geraakt door lean management.

In de afgelopen jaren heb ik met veel plezier en enthousiasme organisaties begeleid met het realiseren van een continue verbetercultuur, in de rol van adviseur, facilitator, trainer of coach.
Dit plezier in continu verbeteren is aanleiding geweest om mijn ervaring en aanpak vast te leggen in het boek ‘Lean in de logistiek’ en de podcast “lean en leiderschap” te introduceren en hiermee zoveel mogelijk mensen met lean denken en werken te inspireren.

Het is mijn passie om mensen op alle niveaus in de organisatie, van directie tot werkvloer, te coachen en te begeleiden met aandacht voor de harde en de zachte kant van veranderen.

Ik word herkend als resultaatgericht zonder het menselijke aspect uit het oog te verliezen.

Caroline van der Plas

Caroline is co-auteur van het boek “lean in de logistiek”.

Met een bedrijfskundige achtergrond als basis heb ik me tijdens mijn loopbaan ontwikkeld op verschillende vlakken. Ik ben begonnen in een productieomgeving. Daar kwam ik voor het eerst in aanraking met kwaliteit, door het meten en registreren van producten. In 2008 startte ik bij Docdata fulfilment B.V., een toonaangevend e-commerce servicebedrijf. Mijn eerste taak was om als Customer Service Manager het team verder te professionaliseren. Daarna zette ik de stap naar transportmanagement. In deze compleet nieuwe uitdaging lag de nadruk op contracten en Service Level Agreements. Vanuit deze brede expertise was de vervolgstap naar kwaliteitszorg binnen Docdata een logische. Zo is ook de samenwerking ontstaan met Esther Schuurmans van Q4All. Samen implementeren wij lean bij Docdata (later Ingram Micro en inmiddels onderdeel van CEVA). Deze succesvolle samenwerking wakkerde mijn passie aan om mijn opgedane lean kennis en ervaring actief uit te gaan dragen, binnen én buiten de organisatie. Zo ontstond het idee voor het praktische handboek “Lean in de logistiek”, waarmee ik samen met Esther anderen wil inspireren om met lean aan de slag te gaan en te blijven. Sinds april 2022 ben ik zelfstandig ondernemer op het gebied van continu verbeteren.

Ik ben een initiator en pak van nature het voortouw, maar ben ook een echte samenwerker. Voor mij is het belangrijk om mensen in hun kracht te zetten en gezamenlijk doelen te bereiken. Ik he been open karakter en een sterke persoonlijkheid. Ik ben veerkrachtig, rustig en kan goed met stresssituaties omgaan. Mijn omgeving typeert mij als iemand die energie brengt en zorg voor voortgang en ontwikkeling. Ik heb een scherp ook voor verspillingen in een process of binnen een organisatie.

Jeroen Blok

Jeroen is mede initiator van de lean bootcamp.

In mijn werk ontmoet ik vrijwel altijd medewerkers dit het beste voor hebben met klanten en collega’s. Toch blijken organisaties vaak moeite te hebben om werkelijke klantwaarde te realiseren en zijn medewerkers kritisch over hoe het werk is georganiseerd. Dat moet en kan slimmer, hoor ik ze zeggen? In de kern is dit wat mij iedere dag drijft: Teams in organisaties te helpen het werk zo te organiseren dat er meer klantwaarde wordt gerealiseerd. Waarmee zowel de klanttevredenheid toeneemt, het werkplezier én het financiële en/of maatschappelijke rendement. De processen zijn hierin leidend en zijn de kern van de zaak. Als je de processen onder de loep neemt, raak je immers de hele organisatie.

Als afgestudeerd kwaliteitskundige, ben ik als beleidsmedewerker en kwaliteitscoördinator begonnen bij een van de grote woningcorporaties in Rotterdam. Daar leerde ik dat goede ideeën niet direct leiden tot resultaat.

Als INK auditor leerde ik breder en integraler te kijken naar hoe het werk wordt georganiseerd en organisaties functioneren. Na 10 jaar stapte ik over naar het adviesbureau Pentascope, waarin ik mijn kennis en ervaring op het gebied van implementeren binnen verschillende sectoren kon verbreden en verdiepen. Sinds 2008 werk ik als zelfstandig adviseur voor diverse organisaties in profit en not-for-profit in verschillende rollen op consultancy basis, als trainer, binnen projecten en ad-interim. Mijn expertise ligt op het grensvlak van procesmanagement, verandermanagement, integrale bedrijfsvoering en organisatieontwikkeling. Ik word herkend als een communicatieve en professionele partner met een scherp oog voor klanten, resultaten, processen en mensen.

Wij helpen je graag verder

U bent van harte uitgenodigd om je aan te melden voor de Quickscan of contact met ons op te nemen als je een vraag hebt of een afspraak wilt maken.

Q4all heeft ons gedurende vele jaren ondersteuning geboden in de continuïteit van onze ISO NEN 9001 certificering Enexis Meetbedrijf Kleinverbruik.
Naast een hoge mate van deskundigheid en met name de persoonlijke, directe aanpak wordt door ons management zeer op prijs gesteld, een waardering die ook onze medewerkers uitdragen.

De grootste kracht van Q4all is het inlevingsvermogen in de organisatie en problematiek van de klant zodat er nooit sprake is van een gestandaardiseerde dienstverlening maar wel van een op de klant gericht plan van aanpak.

Wij hopen in de toekomst nog vaker gebruik te kunnen maken van hun klantgerichte expertise.
- Corne van Schilt kwaliteit coördinator Enexis MKV