Workshop “Flow in service”

Tijdens deze workshop maak je kennis met lean. Door het spelen van het facilitaire spel “Hoe kunnen we u van dienst zijn?” beleef je de mogelijkheden van verbetering van de facilitaire processen. Je ervaart de verspillingen en ongemakken die in het werkproces zijn verwerkt en je ontdekt stapsgewijs waar deze vandaan komen en hoe deze op te lossen.

Workshop “Flow in service”

De Workshop

Tijdens het spelen wordt duidelijk dat de kennis en kunde van iedere speler in het spel (= de keten) van belang is om tot de juiste oplossingen te komen. Alleen gezamenlijk lukt het om het werkproces ‘slim en efficiënt’ te organiseren en werkend te krijgen.

Tijdens de simulatie worden verschillende facilitaire aanvragen uitgevoerd zoals een schoonmaakaanvraag, een cateringaanvraag, een technologie onderhoudsaanvraag, een S&O reparatie en een logistieke transportaanvraag.

Het doel is om de facilitaire aanvragen tijdig, juist en zo efficiënt mogelijk te verwerken.

Doel van deze inspirerende en leerzame sessie:

  • Kennis maken met lean, de principes en leantechnieken;
  • Het leren zien van verspilling;
  • Procesgericht leren denken;
  • Het realiseren van kwaliteit en efficiëntie door zelf te verbeteren.

Deze workshop is bedoeld voor teams in iedere branche, zowel zorg, logistiek, industrie, bouw, productie als office en zowel profit als non-profit.  De workshop neemt een dagdeel in beslag.